Konkurs na maskotkę Amigi NG

Zainspirowany maskotką Spencera (obrazek poniżej), uskrzydlony Pixel Heaven 2018, postanowiłem, że musimy mieć coś takiego. Tak jak chcę, żeby nasze czasopismo skupiło wokół siebie aktywnych sympatyków Amigi NG, tak chcę żebyśmy mieli jakąś wspólną maskotkę. Taki nasz gadżet. To nie zastąpi dotychczasowych (całkiem ładnych) symboli, ale chcę tworzyć więcej fajnych rzeczy, które są dla nas wspólne.
Konkurs – nie mogło być inaczej. Była duża swoboda, jedynie sugestia by maskotka nawiązywała do trzech systemów i dała się przerobić na 3D (ale nie był to warunek konieczny).

Pełne warunki konkursu są pod tym adresem:

Wpłynęło niewiele prac. Wybór był trudny. Nie do końca nam o to chodziło – brakło w niektórych grafikach typowej personifikacji (to miała być maskotka, nie logo). Z drugiej strony jestem zadowolony, bo zakładałem czarny scenariusz, że weźmie udział tylko 1-2 uczestników.

Moim faworytem był żółwik, niestety wystawiony w wątku PPA poza konkursem. Jego i wszystkie nadesłane grafiki możecie obejrzeć pod adresem:

Czas na prezentację zakwalifikowanych prac.

Robert Szacki

„3 piłeczki Boing Ball na wzór diagramu Venna. Ma on symbolizować, że wszystkie “odmiany” Amiga OS mają części wspólne.”

Czesław Mnich

Nadesłał więcej, jako zgłoszenie traktuję to co poniżej, dla mnie to są cztery pomysły.

Piotr Zgodziński

Maskotka jest karykaturą obecnej sytuacji Amigi NG.
„Narysowałem według własnego briefu. Można z tego złożyć na przykład taką maskotkę: farbowany lis pompujący sflaczałą oponę w hulajnodze, podczas gdy mijają go pędzące bolidy F1. W tle drugi człowieczek z przeciwnego obozu podkłada mu nogę.
Wypisałem na kartce jakie elementy ma zawierać ta postać – smutne, podkrążone oczy, przygarbiona sylwetka itd. Później kilka szkiców postawy, można na przykład prześledzić jak robiłem z wersji na wersję coraz bardziej oklapłe uszy. Gdybym miał więcej czasu to można by zrobić jeszcze kilka iteracji i popróbować inne pozy, ale nie mam, ta wersja jest finalna. Rysunki są analogowe, kredką na kartce.”

Konrad Czuba

„Przesłanie jest takie, że wszyscy wyrastamy z jednego drzewa/korzenia/jak zwał. Gdyby to miało być gadżetem w 3D to wypadałoby gałęzie/korony dać w trzy strony, a „tęczę” owinąć wokół pnia”. Na moją prośbę, że przydałaby się personifikacja, zrobił też wersję z uśmiechniętą twarzą.

Zuza Pawłowska

„Miało być coś prostego i łączącego wszystkie trzy „rodziny”. I oto jest… LAMA
Linia AmigaOS MorphOS Aros ;)”

Jak widać są prace i udało się wciągnąć w zabawę kilka osób – postanowiliśmy je nagrodzić. Jury w składzie: Adam Mierzwa (pomysłodawca), Krzysztof Radzikowski oraz Adam Zalepa (fundator nagród) postanowiło:

– zwycięzcą ogłosić „Lamę” Zuzy Pawłowskiej
– wyróżnić prace Czesława Mnicha i Konrada Czuby

Z nagrodzonymi skontaktuję się tą samą drogą, jaką nadesłane były prace. Dziękuję sponsorowi za nagrody, a nam wszystkim za wspólną zabawę. Było warto.

‘truman burbank’ – Amiga NG (5) 4/2018

> do spisu artykułów