Uzupełniłem poprzedni wpis o parę nudnych zagadnień technicznych. Dzisiaj o sprawach bieżących.
Bardzo możliwe że na wersję angielską, i wersje drukowaną, będziecie czekać długo. Wyszedł dopiero pierwszy numer i musimy uwiarygodnić się, musi wyjść kilka numerów żeby zaczęto traktować nas poważnie, jako stały element w życiu społeczności amigowców a nie jednostkowe zdarzenie oparte o słomiany zapał. Przykładowo „K&A plus” zostało wydane drukiem dopiero jako numer 7 (numer 6 został wydany wstecz, jako niezbyt stary). Objętość pisma 90 stron, kilkanaście osób współtworzących. Ale też dało to kolorowy druk na papierze kredowym. Do tego dochodzili ciężką pracą i latami. Wszystko wymaga czasu. Musimy zbudować stałą bazę czytelników, żeby pchnąć projekt do przodu. Im szybciej to się stanie, tym lepiej dla nas wszystkich.
Są małe zmiany w składzie piszących. To nie znaczy że poróżniliśmy się, czy zerwaliśmy współpracę. Zwyczajnie nie każdy ma czas czy pomysły żeby pisać regularnie. Wszystko zmierza ku temu by wyłonić redakcję, czyli osoby które piszą do każdego numeru, a także pomagają w rozwoju pisma. To co już dziś wiem na pewno: w każdym numerze jeden opis gry i jeden programu będzie zapewniał dla AROS-a Rafał 'Don Rafito’ Pączko; dla MorphOS-a obszernych tekstów dostarczy Aleksander 'trOLLO’ Giedyk. Wbrew pozorom jest o czym pisać. Numer 2 będzie nieco grubszy. Właściwie już na tę chwilę ma 36 stron, czekam jeszcze na artykuł o Hollywood, bo magazyn „Amiga NG” bez szkółki Hollywood to jak święta bez Kevina na Polsacie 🙂
Poza tym, będzie druga wersja magazynu, odchudzona. Mimo optymalizacji obrazków objętość jest duża. Nie chcę psuć jakości osobom które chcą z niej korzystać (np. przeczytać oznaczenie RAM na zdjęciu, czy powiększyć archiwalną ulotkę). Do odchudzania korzystam z konwertera online o nazwie Smallpdf. Różnice objętościowe są rewelacyjne, na zasadzie 50 MB a 5 MB.
Rozważam też możliwość hostowania plików, oczywiście tylko tych które mógłbym udostępnić legalnie. Można podpiąć przykładowo pliki źródłowe Holywood, mody i porty gier (nie wszystko jest na OS4 Depot i Aminecie), czy też inne pliki bezpośrednio powiązane z artykułami. Nie wszystko jest w sieci, a niektóre rzeczy mogą kiedyś wygasnąć.
Pomysłów jest więcej, ale nie będę rozpisywał się dopóki nie będzie realizowane to co już zostało zakreślone. Czekajcie, wspierajcie, i nie poddawajcie się. Być może, pomimo marazmu, NG najlepsze czasy ma wciąż przed sobą 🙂